Het RHCL biedt momenteel diensten op het gebied van inspectie en/of advies aan de volgende decentrale overheidsorganisaties: de Provincie Limburg, de gemeenten Beekdaelen (deels), Eijsden-Margraten, Brunssum, Gulpen-Wittem, Heerlen Landgraaf, Maastricht, Meerssen, Simpelveld, Valkenburg a/d Geul, Vaals, Voerendaal en de Gemeenschappelijke Regelingen ISD BOL, ISD Kompas, GGD Zuid Limburg, Veiligheidsregio, Kredietbank Limburg en Het Gegevenshuis.
Ook andere overheidsorganisatie in Limburg zijn uiteraard welkom om bij RHCL advies in te winnen. Het is mogelijk hiervoor contact op te nemen met de directeur van het RHCL (Lita Wiggers) via wiggers@rhcl.nl of 043 328 55 00.
advies & inspectie
Veel decentrale overheidsorganisaties (zorgdragers) werken momenteel in een hybride informatiehuishouding, waarbij zowel digitale als papieren documenten worden gebruikt in de werkprocessen. Bij de overgang naar volledig digitaal werken en archiveren is het van belang dat aandacht wordt besteed aan de digitale archiveringsaspecten die hiermee gemoeid zijn. De ervaringen leren dat dit het beste in een vroegtijdig stadium, liefst bij de (her)inrichting van processen, dient plaats te vinden. De adviseurs en inspecteurs van RHCL kunnen decentrale overheidsorganisaties informeren en ondersteunen. Bijvoorbeeld bij vervangingsvraagstukken en het realiseren van een goede informatiebeheeromgeving waarbij aansluiting op een e-Depot voor de langdurige en duurzame bewaring van born-digital archief het uitgangspunt is. Voor meer informatie over de diverse advies- en inspectiemogelijkheden kunt u via een online reactieformulier contact opnemen met het RHCL.
Delen
Made by zuiderlicht