• onderzoeken
    • zoeken
    • zoeken in verwante bronnen
    • doorzoek de website
    • zoektips
  • ontdekken
    • archiefsprokkels
    • projecten
    • digitale tentoonstellingen
    • publicaties
  • organisatie
    • Over ons
      • algemeen
      • bestuur en directie
      • vacatures
      • beleid en jaarverslagen
      • ANBI-gegevens
      • privacyverklaring
      • Toegankelijkheidsverklaring
    • zorgdragers
    • partners
      • vrienden
      • vrijwilligers
    • nieuws
  • pagina's winkel
    • films
    • catalogi en inventarissen
    • ansichtkaarten, boeken, gidsen en handleidingen
  • pagina's winkelplus
    • persbericht Groot Verhalenboek Maastricht, deel 2
    • persbericht Groot Verhalenboek Maastricht, deel 1
    • persbericht de Maas en Rijnregio's gedurende de Romantiek
    • persbericht 'Zotheid' in de duisternis
    • persbericht Kleinhandel en stedelijke ontwikkeling
    • persbericht Het middeleeuwse grondbezit van het Sint-Servaaskapittel
  • Opstand
top
  • contact
  • studiezaal
  • tarieven
  • english

        vraag scans van archiefstukken aan

        Het is mogelijk om ons een opdracht te geven voor het scannen van bepaalde archiefstukken. U krijgt deze scans dan digitaal door ons toegestuurd. Aan zo'n zogenoemde scanopdracht zitten altijd kosten verbonden.

         

        Het geven van een scanopdracht is niet noodzakelijk om tot scans van archiefstukken te komen. U kunt in onze studiezaal namelijk zelf (gratis) scans maken. Daarnaast digitaliseren wij zelf steeds meer van onze (oudere) archieven. Die scans kunt u gratis downloaden via archieven.nl. Wij houden een lijst bij van reeds gedigitaliseerde archieven.

        werkwijze

        Wanneer u scans wilt bestellen van originele archiefstukken dan kunt u gebruik maken van het webformulier op deze pagina. Voor zo'n bestelling zijn de archieftoegangscode en naam van het archief plus de inventarisnummers voor ons onmisbare gegevens. Deze vindt u door te zoeken via ons archiefsysteem.
         
        Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons zo snel mogelijk een e-mail met kostenindicatie. Wij streven ernaar om uw bestelling zo snel mogelijk in behandeling te nemen. De levertijd verschilt per opdracht. In verband met grote drukte kan deze momenteel oplopen tot 15 werkdagen.
         

        kosten

        Wij brengen geen stuksprijzen maar tijdseenheden van 15 minuten (á €11,-) in rekening. Dit omvat: ophalen van de stukken, verwerking en administratie. Het starttarief bedraagt altijd €11,-. Afhankelijk van de bron moet u rekenen op 20-30 scans per 15 minuten. U betaalt voor het scannen van het volledige inventarisnummer.


        Indien een opdracht te omvangrijk is (meer dan een uur werk) wordt deze door ons in overleg mogelijk uitbesteed, in dat geval gelden de daadwerkelijk gemaakte kosten. In geval van een maatwerkopdracht (bijv. bijzondere collecties) ontvangt u altijd op voorhand een kostenindicatie met betaalinstructies. Kijk voor de precieze kosten in onze tarievenlijst.

         

        uitzonderingen

        U kunt geen scans aanvragen van:
        • niet-openbare archieven;
        • archieven die persoonsgegevens bevatten jonger dan 110 jaar;
        • archiefstukken die in slechte materiële staat verkeren;
        • oorkonden.

         

        bestelformulier

        Vereist Aanhef*

        Hieronder kunt u aangeven welke archiefstukken u wilt laten scannen. Vul hiervoor de naam van het archief, de desbetreffende archiefcode(s) en de/het inventarisnummer(s) in. Let op dat u per archief(toegangscode) een aparte regel gebruikt.

         

        Vereist Ik ga akkoord met de leverings- en privacyvoorwaarden*

        leveringsvoorwaarden

        1. Na plaatsing van de bestelling geven onze medewerkers u een indicatie van de tijd die zij verwachten nodig te hebben voor het scanwerk en bepalen aan de hand daarvan welk bedrag u dient te betalen.
        2. Na uw akkoord bedraagt de levertijd (wegens drukte) maximaal 15 werkdagen. Indien de opdracht niet binnen deze termijn geleverd kan worden nemen wij via e-mail contact met u op.
        3. De bestelde scans dienen betaald te worden op rekeningnummer NL68RABO0192326163 t.n.v. Historisch Centrum Limburg (onder vermelding van het factuurnummer) óf (contant of pin) aan de receptie van het HCL.
        4. Na ontvangst van de betaling bedraagt de levertijd (wegens drukte) maximaal 15 werkdagen. Indien de opdracht niet binnen deze termijn geleverd kan worden nemen wij via e-mail contact met u op.
        5. Scans van afbeeldingen zullen worden geleverd in 300DPI *.PDF bestandsformaat.
        6. Wij scannen enkel volledige inventarisnummers.
        7. De bestelde scans worden digitaal toegezonden met WeTransfer.

        privacyvoorwaarden

         

        Het Historisch Centrum Limburg beschermt de privacy van de bezoeker op deze website. Leest u onze privacyverklaring door, zodat u weet hoe we persoonsgegevens verkrijgen en gebruiken.

         

        Op alle online aanbiedingen van het Historisch Centrum Limburg en op alle online met het HCL gesloten overeenkomsten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

         

         


        Delen



        Made by zuiderlicht
        kalender keerkring_002.JPG

        langste register_003.jpg
        G3S52250.jpg