| Vraag: Wie kan mij helpen aan gegevens over de families Falger, Haenen, Van den Houdt en De Pauly? | ||||||
| Toelichting: In de week van 23-27 juli wil ik archiefonderzoek doen naar deze 19e eeuwse Maastrichtse familienamen. Ik verkeer in het beginstadium en ik zou graag willen weten of er al (deel)onderzoek is gedaan naar een of meer van de genoemde namen, en zo ja, of ik in contact kan worden gebracht met de betreffende onderzoeker(s). Als tegenprestatie bied ik DTB-gegevens over de Oostenrijkse oorsprong van de Maastrichtse Falgers. Uw reactie s.v.p. naar V.Falger@gmail.com | ||||||
| Vraag is aangemaakt op: 2 Juli 2012 | ||||||
| |
Een reactie van: LXPbSYccrJCQRlLNfP | 30 September 2012 |
||||
| wil ik duidelijk maken, omdat een efefct niet behaalt hoeft te worden door de reden die opgegeven wordt. Er zijn verschillende diebten met de meest vreemde regels. Uiteindelijk komt het er vaak op neer dat er minder wordt gegeten.Ik zeg niet dat je hebt gezegd dat er level A bewijs aanwezig is. Waar ik op doel is hoe je het zegt. Een voorbeeld: Als je de hormonen op orde hebt ben je slank en optimaal gezond .Heb je al een idee wanneer je het onderwerp n-3 in je blog zet? | ||||||
| |
Een reactie van: Norah | 9 September 2012 |
||||
| Naam Pauli/Paulij/Pauly is vaak hetzelfde. Men schreef alles fonetisch op... Het kan zelfs Paulissen zijn geworden. Met de voornaam Maria is het meer oppassen, meest voorkomende naam voor vrouwen, net als Johannes voor mannen. | ||||||
| |
Een reactie van: Ann Croymans | 10 Juli 2012 |
||||
| Dag Norah, Heb je soms weet of er een verband is tussen de families de Pauli/de Pauly en Pauli/Pauly ? Tussen Tongeren en Maastricht heb ik in mijn kwartierstaat een Maria Pauli geboren rond 1730 in Val-Meer, een Maria Pauli rond 1680 overleden, nog een Maria Pauly rond 1610 geboren en in Zichen overleden in 1679 en een Joris Pauly die rond 1600 geboren is. | ||||||
| |
Een reactie van: norah | 5 Juli 2012 |
||||
| De familie de Pauly/Paulij kwam uit Tongeren, tenminste de vader van mevr. Falger. Dit was Pierre-Louis de Pauly, geboren te Tongeren ca. 1756, overleden te Den Bosch 16-08-1817, gepensioneerd majoor, en zoon van Jean-Louis de Pauly en Ida Gertruda van Aken. Zelf was hij gehuwd met Anna Catharina Cobes. Zie-Stadsarchief Den Bosch- voor de scan. | ||||||