reacties  
  Reageer op deze vraag   Terug naar vragenlijst        
  Vraag: Opzoek naar data van de familie, Hoffman, Vennebruch, Klein en Koopman
  Toelichting: Beste Lezers, Ik ben opzoek naar gegevens over Elisabeth Hoffmann waarschijnlijk geboren in Duitsland. Ze is op 16-08-1931 te Schinveld overleden (was toen 69 jarige oud?). Echtgenoot van Elisabeth Hoffmann was Johann Klein. Vader van de overledene was Jakop Hoffmann. Moeder van de overledene was Anna Catharina Vennebruch (?). Naast namen heb ik helaas geen data en daar ben ik naarstig naar opzoek. Anna Elisabeth Klein (dochter van Elisabeth Hoffmann en Johann Klein) is geboren op 08-05-1907 te Essen-Borbeck, overleden op 17-02-1945 samen met haar zoon Willem van Heumen (geboren op 22-05-1929 te Jabeek) bij een bombardement op Wesel(D). Anna Klein was gehuwd met Theodoor Franciscus van Heumen geboren op 08-03-1908 te Gelsenkirchen overleden op 24-03-1978 te Nijland. Na de dood van Anna Klein trouwde Theodoor Franciscus van Heumen met Maria Everdina Koopman (uit Born?). Kort samengevat: ik ben opzoek naar gegevens van de familie, Hoffman, Vennebruch, Klein en Koopman. Heeft iemand gegevens over deze families dan kan hij contact opnemen met mij via fhavanheumen@gmail.com bij voorbaat bedankt.
  Vraag is aangemaakt op: 2 Juni 2012

Een reactie van: FBEiaWlmneCit
4 December 2012

There is a critical shroatge of informative articles like this.  

Een reactie van: GalzBRLB
28 Oktober 2012

De huidige vearnderingen zijn een stap in de goede richting, maar er schort nog een hoop aan de site qua gebruikersgemak. Zo zitten er een paar grove bugs in de code die in IE7 en IE8 niet zichtbaar zijn, maar wel in Safari en Firefox. Zelf mis ik nog steeds een soort feedback-systeem waarmee kopers de verkoper kunnen beoordelen of anderen kunnen waarschuwen voor malafide verkopers. Toegegeven; het naar boven halen van de biedingen scheelt een hoop scrollwerk, maar je loopt dan wel het risico dat mensen een bod uitbrengen zonder de rest gelezen te hebben. En of dat de bedoeling is weet ik niet. Marktplaats claimt een eigen risico voor de koper, maar zo maken ze zich er wel heel makkelijk van af.Dan de popup Tja, hopeloos natuurlijk. Ik had liever een mooi lightbox-scipt gezien in een overlay op de site. Popups blokkeren veel mensen, overigens niet onterecht, standaard in de browser. Okc3a9, je kan uitzonderingen maken op blokkades, maar ik heb begrip voor mensen die dat weigeren.Al met al ben ik dus matig optimistisch over deze verbeteringen , want of het zo gaat lopen als marktplaats voor ogen heeft blijft afwachten  

Een reactie van: BLnAQemihfLdlqWwTug
16 Oktober 2012

De huidige vgninderareen zijn een stap in de goede richting, maar er schort nog een hoop aan de site qua gebruikersgemak. Zo zitten er een paar grove bugs in de code die in IE7 en IE8 niet zichtbaar zijn, maar wel in Safari en Firefox. Zelf mis ik nog steeds een soort feedback-systeem waarmee kopers de verkoper kunnen beoordelen of anderen kunnen waarschuwen voor malafide verkopers. Toegegeven; het naar boven halen van de biedingen scheelt een hoop scrollwerk, maar je loopt dan wel het risico dat mensen een bod uitbrengen zonder de rest gelezen te hebben. En of dat de bedoeling is weet ik niet. Marktplaats claimt een eigen risico voor de koper, maar zo maken ze zich er wel heel makkelijk van af.Dan de popup Tja, hopeloos natuurlijk. Ik had liever een mooi lightbox-scipt gezien in een overlay op de site. Popups blokkeren veel mensen, overigens niet onterecht, standaard in de browser. Okc3a9, je kan uitzonderingen maken op blokkades, maar ik heb begrip voor mensen die dat weigeren.Al met al ben ik dus matig optimistisch over deze verbeteringen , want of het zo gaat lopen als marktplaats voor ogen heeft blijft afwachten  

Een reactie van: norah
12 Juli 2012

Hallo Frans, Venebrugge is een plaats in de gemeente Hardenberg, Overijssel, op de Duitse grens gelegen. Men schrijft het ook als Venebrug/ Vennebrug/ Vennebrugge etc. Je kunt ook eens kijken bij -Genlias-, kwam ik ze ook tegen, zoals Dalfsen b.v. Valt me trouwens op dat van jouw familie er veel mensen uit het noorden afkomstig waren.  

Een reactie van: Frans van Heumen
11 Juli 2012

Hallo Norah, Maria Everdina Koopman heeft in Geleen gewoont en is daar ook overleden. Een ander vraag is weet iemand toevallig waar de naam Vennebruch van afkomstig is. Deze naam kom ik slechts 1x in Duitsland voor. Waarschijnlijk is het door een amtenaar foutief op geschreven. Het zou ook kunnen zijn "van de Brug" of "van de Broeck", "van de Burg". Kan iemand mij verder op weg helpen?  

11 reacties gevonden, getoond wordt pagina 1 uit 3