reacties  
  Reageer op deze vraag   Terug naar vragenlijst        
  Vraag: Simon de Jardin. Schippersgilde Maastricht
  Toelichting: Simon de Jardin wordt lid van het schippersgilde te Maastricht rond 1779. Er is een gildepenning op zijn naam bekend, gedateerd 1779. Volgens mijn gegevens bevond de penning zich in de collectie Dumoulin en wordt beschreven in het boek van Mr. Jacob Dirks: De Noord-Nederlandsche Gildepenningen uit 1878. Weet iemand iets meer over Simon de Jardin? Alvast hartelijke dank, Piet Boltjes pboltjes@planet.nl
  Vraag is aangemaakt op: 30 Mei 2012

Een reactie van: Desiree Blanken
19 Maart 2013

Ik ben erg geinteresserd in Simon de Jardin. In mijn stamboom komt een Jan Simon Dujardin voor, geboren rond 1753 en getrouwd in Maastricht met Maria Catharina Nelissen. Johannes Dujardin, zoon van Jan Simon, was schipper van beroep. Ik zou erg blij zijn met een link met de Dujardins uit Henegouwen.  

Een reactie van: Norah
30 Mei 2012

Het kan slaan op Simon Dujardin, * 12-03-1732 in Lobbes(Henegouwen), overleden 08-08-1785. Hij trouwt met Jeanne Joseph Bury(1732-1808) in Lobbes op 19-04-1758. Het kan ook slaan op een zoon uit deze familie met dezelfde naam, zie -allelimburgers-, óf -genlias-. Men is tenslotte in Maastricht gebleven.